dilluns, 6 d’agost del 2007

Cim de l'Aneto 3.404 m

El 4/5 d'agost vam fer el cim de l'Aneto, bon entrenament de cara al TMB(tour del montblanc) i a la CCC (Courmayer-Champex-Chamonix). Vam estar dissabte al matí a Benasc i vam trucar al refu de la Renclusa i sortosament tenien plaça amb el que ens vam estalviar pujar la tenda i força material per fer una acampada-vivac.

A l'endemà vam començar el dia de primera hora, a les 5:00 quan els estels i la lluna encara iluminaven el camí, i vam començar a remuntar cap als portillones, passant sempre cap al camí de l'esquerra per fer la petita cresta dels portillons i evitar agafar el camí incorrecte de les maladetes que a causa dels multiples senderons que hi han es fa dificil no equivocarse.
Un cop passat el portillon descanset per esmorçar i a tornar a passar la tartera que precedeix al glaciar, un cop a la glacera pur gel era el que ens vam trobar amb corriols d'aigua que tallaven el gel.

Per fi vam aconseguir arribar al collado coronas, i ara a remuntar la forta pala final per fer el mític "Pas de Mahoma" res dificil pero on s'ha d'anar en compte sinó es vol pendre mal, la Maite passa una mica atemorida ja que a mig pas li agafa por a la caiguda però consegueix superar el moment i per fi fem el Aneto amb foto de rigor a la creu que adorna el cim.

Anònim ha dit...

Hem sembla que haurem de tornar a l'Aneto abans de que es fongui tota la glacera que en aquest pas no li queden molts d'anys. Suposo que amb el glaç viu es fan indispensables els grampons no?

Xavier Solé Fabregat ha dit...

Si, crec que aquesta glacera a aquest ritme té els anys comptats, i no masses...
Si ho fas d'hora els grampons son indispensables, i sinó també com a mesura de seguretat, fa mandra posarse'ls a la baixada però un noi que anava davant meu va patinar i tota la mà cremada per no perdre 5 minuts en posarse'ls.

Ferran Vila ha dit...

Hoal Xavier. He descobert el teu blog a Corredors.cat (el meu nick es Sandwich). Está ,molt bé i vec que ets dels meus, muntanya, correr, bici...Jo si em deijen no paro. Si et sembla bé possaré un link al blog. Si t'interesa pots llegir les meves paranoies a http://acumulandokilometros.blogspot.com/
Una salutació i al Aneto grampons sempre.